Een sprookjesjurk

Eventjes terug naar de kindertijd. Herinneren jullie zich het sprookje van vrouw Holle, de vrouw die de wereld van sneeuw kon voorzien door simpelweg haar hoofdkussen op te schudden?

Frau holle sneeuw

Dit was vroeger een van mijn favoriete sprookjes. Bij Lillestof dachten ze er waarschijnlijk ook zo over want zij maakten er een mooi, winters tricotje van. Een magisch tafereel waarbij vrouwtje Holle de kinderen een hoop sneeuwpret bezorgt.

sprookjesjurk3

Ik moest niet lang nadenken toen ik dit stofje bij Kleur Per Meter zag. Zeker met de bijpassende bolletjesstof kon dit niet anders dan prachtige combinaties opleveren.
Gezien de stof toch wat meisjesachtig aandoet werd het geen creatie voor mijn zonen, wel hoop ik mijn nichtje er blij mee te maken, of toch haar mama.

Aan de hand van licht aangepaste patroontjes uit Ottobre voor zowel het jurkje als het broekje maakte ik een nieuwe outfit voor een meisje dat deze winter haar eerste kaarsje mag uitblazen.

 sprookjesjurk1

 

 

 

Een gedachte over “Een sprookjesjurk

Geef een reactie

