Omni tempore en zebra’s

Toen we enkele weken geleden de zebrastoffen binnen kregen, waren onze kinderen dolenthousiast! De meisjes (en de zoon) moesten en zouden een kleedje krijgen in dit lekkere, warme sweaterstofje…
IMG_0292

Het heeft even geduurd alvorens ik de tijd én het juiste patroon vond. Maar toen kwam ik heel toevallig het patroon ‘Omni tempore’ tegen en nadien ook deze blog van een kennisje. En toen was de keuze snel gemaakt.

En dus ging ik tijdens een bijeenkomst van ons naaigroepje in Stabroek aan de slag. Na een avondje knippen en plakken en nog een avondje naaien, waren onze meiden beide een kleedje rijker!

Ik verlengde de trui tot aan hun knie. Omdat de binnenkant van de stof zooo zacht is, wou ik de kap/het kleedje ook niet voeren en werkte ik de kap af met een engelse naad en elastische paspel. De mouwen en de zoom werkte ik af met een boord van dezelfde sweaterstof, maar dan binnenstebuiten. Op die manier was het zeker de juiste kleur om te combineren.

IMG_0305

Uiteindelijk moest ik het kleedje van de jongste nog uit elkaar halen om te versmallen. Maar dat gebeurt wel vaker met onze graatmagere sprieten 😉 Het kleedje van de oudste valt zoiezo te groot, in lengte én breedte. Dit kleedje zal dus een tijdje mee gaan naar de beurzen als showmodel, en dan kan zij het volgende winter wel aan 😀

De trui van de zoon in de grijze versie ligt geknipt klaar, maar omwille van kerst/nieuw outfits, zal die er zo nog wel even blijven liggen jammer genoeg!

Patroon: Omni Tempore van Sofilantjes
Stof & elastische paspel: Kleur per meter

2 gedachtes over “Omni tempore en zebra’s

Geef een reactie

